Monitoring firmy – przydatne i wielofunkcyjne narzędzie?
07-11-2016
W przypadku instalacji monitoringu w firmie możemy natknąć się na niezrozumienie i opór pracowników. Instalacja taka może być początkowo uznawana za "zagrożenie", lecz też bardzo często opór taki można zniwelować poprzez wytłumaczenie celu i konieczności potrzeby takiego systemu. Czemu może więc służyć taki monitoring zamontowany w firmie? Przyjrzyjmy się dokładniej dostępnym opcjom.
Pierwszy i chyba najważniejszy zamysł jaki można przedsięwziąć w przypadku instalacji telewizji przemysłowej w firmie to postawienie na bezpieczeństwo firmy i pracowników. Jaka firma by nie była to prawdopodobnie wielokrotnie w ciągu dnia pojawiają się w niej osoby trzecie – począwszy od stałych współpracowników, kurierzy, klienci itp. Jeżeli chcemy się ustrzec przed działaniami na szkodę firmy, to pierwszym krokiem powinno być przemyślenie instalacji CCTV w firmie. Ze względu na to, że firma może prowadzić między innymi działność handlową to obecność kamer może zdecydowanie zniechęcić potencjalnego złodzieja. Nie szukajmy daleko – obecność wielkich monitorów na wejściu np. do sklepu (gdzie wchodzący ma możliwość zobaczyć swój obraz z kamery CCTV) ma na celu uświadomienie każdej wchodzącej osobie, że jest pod obserwacją. Działanie takie podświadomie zmusza osobę do zachowania zgodnego z ogólnie przyjętymi regułami społecznymi. Jest to jeden z wymiarów bezpieczeństwa, lecz pamiętajmy też o czymś ważniejszym niż posiadane towary w firmie – czyli o bezpieczeństwu fizycznym. Monitoring w firmie może zapobiegać aktom przemocy lub alternatywnie w połączeniu z szybką i zdecydowaną reakcją ochrony zminimalizować szkody. Firma posiada wiele ważnych zasobów na którym powinno nam zależeć. Personel o który chcemy zadbać powinien mieć świadomość, że obecność kamer ma służyć tylko ich dobru, nie przeciwnie.
Monitoring firmy może służyć także odpowiedniej kontroli jakości. Z wysokości kamer możemy bezproblemowo obserwować magazyn, biuro, linię produkcyjną. W przypadku wystąpienia błędu w produkcji, pakowaniu czy obsłudze urządzeń to właśnie system telewizji w firmie pozwoli na sprawdzenie co działo się przed wystąpieniem usterki i poznanie jego genezy. Tego typu kontrola jakości pozwoli na wprowadzanie poprawek do schematów działań i zminimalizuje przyszłe błędy. Kamery używane w firmie pozwalają na dokładną kalibrację działań.
Odpowiednie na pewno będą systemy przynajmniej FullHD lub nawet 4Mpix.
Zestaw FullHD
Zestaw 4Mpix
Przy każdym z przypadków warto skonsultować się ze specjalistą i wybrać najodpowiedniejszą opcję.
Masz pytania? Chcesz dobrać najbardziej odpowiedni sprzęt?
Skontaktuj się z nami:
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.